Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2007 13:35 - Диригент и сцена
Автор: kleiber Категория: Музика   
Прочетен: 2032 Коментари: 1 Гласове:
1



Ще разберем Карлос Клайбер добре, ако той би изпитал нещо подобно по отношение на културния живот в наши дни  Докато e бил  в центъра на събитията, e ставал понякога нелюбим, защото като оперен диригент се намесвал и в интересите на сценичния живот. И когато режисьорите постоянно твърдят, че намират за чудесно, ако диригентът на премиерата, която трябва да се подготви, присъства още от първите репетиции,  тогава те не са опознали Карлос Клайбер. По време на своя Щутгартски период, той е работил над Вълшебния стрелец  на Вебер заедно с Валтер Фелзенщайн, легендарния „откривател” на модерната театрална режисура. Това е било трудно време. Участващите певци си спомнят за всекидневни дискусии и спорове. Фелзенщайн издърпвал певците зад кулисите и ги заклевал: „Изобщо не обръщайте внимание на този Клайбер!”. Клайбер от друга страна при качването си на сцената шепнел силно: „Не обръщайте внимание на този мъж.” След премиерата, чиито успех е бил по-голям за Клайбер, отколкото за режисьора и когато Фелзенщайн някъде отново бил заминал, Клайбер отишъл при интенданта Шефер и казал: „Чувствам липсата на този Фелзенщайн. Не мислите ли, че трябва да му напиша една картичка?” Аугуст Евердинг, който заедно с Клайбер поставил на сцената в Байройт легендарния Тристан, е бил свръхщастлив със своя диригент, не така доволен обаче от останалите участници. Клайбер е присъствал на всички репетиции и при първата сценична репетиция към второ действие, отишъл с израз на най-дълбока депресия при Евердинг и казал: „Всичко е съвсем добре и хубаво, но според Вагнер, тук трябва да стои един зид”. Евердинг отговаря: „Нямаме нужда от  този зид.” Клайбер: „Но тук е написано – Брангене поглежда над един зид!” Евердинг: „Не се нуждаем от истински зид, ние можем да покажем съществуването на един зид  и по друг начин”. По никакъв начин не е било възможно да се убеди Клайбер и той си тръгнал бавно, с още по-голямо отчаяние оттам.  Евердинг, от своя страна, изпаднал в лека паника, дали ще може да убеди публиката, след като  не e убедил своя диригент. Оттук става ясно, защо Клайбер се разбирал добре с Франко Дзефирели и, което мнозина не приемали, че е по-добре да се продължава с една добра и необходима   инсценировка  на Ото Шенк, отколкото да се излага човек на рисковете на модерната театрална режисура


Тагове:   диригент,


Гласувай:
1



1. kleiber - Копирането с некомерсиални цели е разрешено!
08.12.2009 17:42
Копирането с некомерсиални цели е разрешено!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kleiber
Категория: Музика
Прочетен: 478615
Постинги: 72
Коментари: 86
Гласове: 42
Архив
Календар
«  Май, 2022  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031